Sök på sidan

Skrivuppdrag

Ska du sälja din bostad själv och vill bara har hjälp med pappersarbetet? Att anlita en fastighetsmäklare på skrivuppdrag innebär en trygghet att det går rätt till från start till slut. Många banker ställer som krav att en fastighetsmäklare ska hjälpa till för att vilja låna ut pengar till köparen.

Vad kostar det?

Skrivuppdrag och kostar 8000 kr inkl moms för bostadsrätter och 12 000 kr inkl moms för villa. Kostnaden är avdragsgill i deklarationen.

Vad ingår?

  • Ett inledande möte för att förberedda innehållet i ett överlåtelseavtal. Kontroll att säljare och köpare är överens om de viktigaste frågor. Allmänt ta upp alla frågor som säljare och köpare bör prata om
  • Identitetskontroll
  • Ägarkontroll
  • Upprätta överlåtelseavtal
  • Genomgång av överlåtelseavtal
  • Hantera handpenning på önskemål
  • Hantera köparens ansökan i bostadsrättsförening
  • Kontroll av pantbelåning som bostaden kan ha
  • Hantera tillträdet den dag köpare ska tillträda bostad

Vad ingår inte?

  • Marknadsföring
  • Att hitta en köpare till säljare
  • Göra boendekostnadskalkyl till köpare
  • Förhandla om priset mellan säljare och köpare

Välkommen att ringa oss direkt eller lämna era uppgifter nedan för att bli kontaktade